CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
"Berusahalah dan sentiasalah mencari cinta dan keredhaan Allah bukannya sibuk mencari cinta manusia."

Sunday 13 May 2012

PENGORBANANMU BANYAK MEMBERIKU KEINSAFAN





ASSALAMUALAIKUM

Mood berblogging kembali lagi ! haha, kau teng0k walaupun es0k exam.haha, terukkan aku, tapi bukannya aku tak study langsung okay, oh itu tidak sama sekali. Disebabkan esok hanya exam BI, so aku berkesempatan untuk create new post. :)

Haaaa, mesti semua dah tau kan hari HARI IBU ! Sebab tu laa aku semangat sangat nak update blog harini. And one more thing, nampak sangat kan tajuk entry kali ni, macam serius je nampaknya kann.ahha *kalau tak nampak, sila cari spectacles and wear it* ;p 

This entry is special for my lovy dovey Mom in the world ! *kau nampak perkataan lovy dovey tu, mcm tajuk lagu k-pop je kan.haha* Sebab harini kan Hari Ibu and penuh kat timeline twitter mahupun facebook, semua buat status pasal Mother's Day ni. Tipulah, kalau ada yang tak buat status mcm tu kan *angkat kening* so aku pun tetiba je muncul idea nak create entry pasal Mama ! hahaha. Tapi kesian kat sister aku sebab tak sempat nak bersama kitorang because dia baru balik KL pagi tadi. Okay aku mulakan cerita pasal tajuk entry aku kali ni okay :)

' PENGORBANANMU BANYAK MEMBERIKU KEINSAFAN  '

Macam tajuk novel je kan.haha.. Teng0k tajuk pun idea datang mencurah-curah tapi agaknya aku hanya ringkaskan saja kut sebab masa tak mengizinkan aku untuk cerita panjang sebab aku kena study pulak kejap lagi :p

Mama, terima kasih kerana sanggup mempertaruhkan nyawa untuk melahirkan seorang bayi perempuan yang agak comel *perasan kejap* ke dunia ini. Dengan kesabaranmu, lahirlah seorang bayi perempuan yang diberi nama Nurul Fatin Nadhirah. Aten *nama timangan dlm family* sangat bersyukur kerana dapat melihat dunia yang indah ini , mama. Terima kasih yang tidak terhingga buatmu.

 Sesungguhnya Aten tak nak sesekali melukakan hati mama or buat mama marah setiap hari. Tapi Aten sedar, kita manusia tak lari dari melakukan kesilapan and sejujurnya mesti dah banyak kali Aten sakitkan hati mama kan sama ada in front of you or dalam diam. Aten suka sangat bagi mama marah tapi alhamdulillah Aten belum pernah buat mama marah sampai mama mengalirkan air mata kan. *sebak* Aten hanya ingin air mata mama jatuh bukan kerana sedih dengan sikap anakmu yang agak nakal ini, huhu.. tapi kerana kejayaan yang insyaallah anakmu ini, Aten berikan kepada mama. Almaklumlah, Aten sekarang dah Form 4 and next year i'll gonna be a SPM candidates so mestilah mama meletakkan harapan yang tinggi untuk Aten dapat 10A's dalam SPM kan. Mak mana yang mahu anaknya dapat 10E. ye takk??? haha, k gurau kejap ;p

Mama banyak bagi nasihat kat Aten tentang pelajaran dan juga kehidupan di dunia ini and mama tak pernah lupa mendidik Aten ilmu dunia dan akhirat. Mama, I know that maybe I always make you mad with me disebabkan perkara yang remeh-temeh macam main facebook and tweet je memanjangkan.hehe. And Aten ingat lagi moment bila es0k tu nak start exam and Aten still tak sedar diri masih main twitter lagi, then mama dengan 'slumber' je tanya, 

MAMA : Aten, exam start bila?
ATEN : Esok. *sambil tweet
MAMA : Habis tu, tak reti nak pi baca buku, tutup lappy sekarang then go to your room and study ! *ketuk kepala

Haaaa, attudia, sakit woo mama ketuk kepala aku. Bukannya dengan tangan, tapi guna botol air mana entah dia amek.haaha *tapi takde laa teruk sangat ketukan dia ;p* But then, masa tu pulak Aten tengah bad mood and tetiba tanpa sedar Aten tinggikan suara dengan mama walaupun sekejap but alhamdulillah Aten sedar yang Aten sedang lukakan hati seorang ibu sebab tak mendengar katanya kan, then bila dah insaf. terus ttup lappy and study senyap-senyap. *haa, baikkan aku.haha

Mama, seperti ramai yang memperkatakan bahawa seorang ibu sanggup berjaga malam untuk melindungi anaknya supaya tidurnya anaknya nyenyak tanpa gangguan hingga es0k pagi. Kalau boleh, seekor nyamuk pun mama takkan kasi nyamuk tu mendekati anaknya kan, begitu jugak mama Aten. Walaupun Aten masih kecil waktu tu and tak faham apa-apa, but now i know why you do that. Bukan hanya zaman kanak-kanak je mama jaga Aten macam tu kan, tapi sampai sekarang. *kau teng0k, dah besar pun mak still take care okay.huhu* Walaupun Aten hanya demam biasa, mama still take care of me mengalahkan nurse merawat pesakitnya kat hospital. *macam Aten sakit teruk je kan.hehehe* Mama tak pernah mengeluh sedikit pun bila Aten merengek minta macam-macam walaupun sakit time tu *mengada je lebih* but mama faham and mama turut je apa yang Aten suruh. Aten nak mama picit kepala, mama buat. Aten nak mama suapkan makanan, mama buat. pokoknya, *takde daun k.haha, gurau je* mama tak marah pun walaupun mama tahu Aten saja je nak menyusahkan mama. hehehe.. 

And moment yang Aten tak boleh lupa bila mama dapat tahu result PMR Aten tahun lepas. Sampai sekarang Aten rasa agak bersalah. *nak tau pasal apa, k kita rewind balik apa yg terjadi tahun lepas*

Sesampainya aku kat rumah dengan membawa result PMR, orang yang pertama tanya is mama laa, siapa lagi. *takkan makcik jiran belakang nak tanya kut* Then, sebelum tu aku sempat berpakat dengan abang aku ,

ABANG : Wey, balik nanti cakap kat mak , hang dapat 6E 2D taw. *gelak jahat
ATEN : okay, beres. *dlm hati duk fikir apa reaksi mak nanti*

Then, bila mama tanya dapat berapa, aku dengan confident jawab dapat 6E 2D je. Kau nak tau, pada masa tu, aku teng0k muka mama dah lain macam dah. Aku pulak duk fikir nak buat macam mana ni. kang nanti tak pasal-pasal nangis pulak mama aku ni.haha. Lebih kurang 2 minit aku diam terus aku bagitau mama, 

ATEN : Aten dapat 6A 2B laaaa .hehehhehehehe
MAMA : What?? *then mama terus peluk aku sebab happy sangat*

Kau teng0k ! Walaupun aku hanya dapat 6A pun , mama dah happy sangat-sangat. Aku dapat teng0k reaksi mama time tu, macam aku dapat straight A je kau tau.haha. Aten minta maaf mama seba tipu mama sekejap.haha. And time tu aku teng0k mama happy sangat-sangat. Ya allah, bahagianya aku teng0k mama time tu. 
:'D

Mama, Aten tak kisah kalau ada orang kata mama tua ke, tak cantik ke or else tapi yang pasti Aten kenal siapa mama Aten yang sentiasa di sisi Aten walaupun kadang-kadang Aten bengang jugak dengan tindakan-tindakan yang mama lakukan kat Aten. Tapi Aten tau, mama buat semua tu sebab mama tak nak perkara buruk terjadi kat anak mama yang comel ni kan.hewhewhew.. Mama, Aten jugak tak kisah kalau maybe ada yang kata mama ni tak macam mama orang lain laa, tak ikut fashion terkini or trend aunty2 zaman sekarang ni kan. Tapi takpe mama, tak payah ikut pun takpe sebab Aten tak kisah mama bergaya macam mana pun yang pasti menutup aurat. Mama tak ikut trend pun takpe sebab bagi Aten mama dah cantik sangat daripada Queen Alizabeth tuu.hehehehe *bangga tak :p

Akhir kata, no one can replace my MAMA in my life because she's the one who can understand me more than who else :)

SAYONARA ^__^ 


Facebook Page ---> http://www.facebook.com/pages/Fatin-Nadhirah






Terima kasih kerana sudi baca entry ini. Like ye kalau suka ^_^

No comments:

Post a Comment