CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
"Berusahalah dan sentiasalah mencari cinta dan keredhaan Allah bukannya sibuk mencari cinta manusia."

Thursday 20 September 2012

I Really Angry When


السلام عليكم و رحمة الله و بركات



"Salam sejahtera saya ucapkan...." okay it's enough merepek disitu. Harini aku ada something nak share kat sini but then kalau ada sesiapa yang tak suka, hemmm boleh abaikan saja okay. *wuwu, sopannya aku berbahasa* Kita semua pernah rasa tak puas hati and marah-marah terhadap someone tapi kita tak mempunyai keberanian untuk luahkan kat orang tu. Kan mesti semua pernah alami, kalau tak mengaku jugak, aku hentuk kepala kau kat pokok kelapa sampai kau mengaku. *agak kejam* 
By the way, aku dapat idea pasal ni pun sebab time subjek BI tadi cikgu suruh buat ayat mengenai tajuk entry aku ni. Yelah kalau nak disuruhnya bagitau sebijik-sebijik apa yang membuatkan aku marah, mau habis satu buku tu pasal seorang je kan, so aku sambung di sini pulak. Nak tahu tak? Nak tahu tak? *buat muka duckface* konfem kena lempang 8 kali kali setiap seorang.
So nak tahu apa dan siapa yang menyebabkan aku marah? Check this out bebeh :p

IRAW............... <---- short form untuk I Really Angry When :p


-KAKAK-
Memang aku tak puas hati bila kedua-dua kakak aku yang cantik ni, *eh cantik ke? Haha, mestilah* suka ambil barang-barang aku without permission. Then bila dah guna, barulah nak bagitahu sambil buat muka duckface. Muka memang macam minta kaki saiz 8 tapi memandangkan both of them my siblings, darah daging aku so marah jugak ! Tapi marah manje jelah okay, tak mau gaduh-gaduh ye ! Lagi satu, suka sangat datang duduk kat sebelah aku tambah pula bila time aku online. OMG! Kesabaran tu agak tipis tapi tahan sajalah. Hilang terus idea nak tulis apa-apa di status or nak tweet something bila dia ada di sebelah.

-ABANG-
Haaa, diorang ni yang paling annoying dalam family sebab kerenah diorang, subhanallah! Umur je 20 above, tapi bila dengan aku, macam sebaya je perangai. Suka sangat mengganggu ketenteraman aku. Bila duduk sorang-sorang je mulalah agenda diorang nak kenakan aku. And whats makes me angry *not whats make you beautiful okay. tu lagu One Direction yg semua penyanyinya handsome-handsome gittu* Okay, back to the sentences, whats make me angry when they always trying to disturb me with their stupid jokes bila aku tengah buat homework. Tambah-tambah lagi homework addmath, dah laa tengah serabut nak fikir jawapan dalam suatu soalan tu, time tu jugak diorang nak kacaulah, buat memek mukalah, bukan sekadar duckface, semua face diorang boleh buat and rasa macam nak kasi penampar guna penyapu lidi kat muka sorang-sorang. One more thing, bila time aku busy semua nak minta tolong itu tolong ini. Oh sabar sajalah.

-FRIENDS-
Okay ini paling paling dan paling banyak boleh dikategorikan kemarahan pada seseorang kawan tu. Friends ini merangkap kepada classmates or kawan di facebook atau sebagainya KECUALI best friends. Until now, they never make me angry with their attitude. Apa yang buat aku marah sangat bila berhutang dengan kita then kasi 1001 alasan untuk tak nak bayar hutang. Ada yang cakap, 


"Tak bawak duit la harini. Esok esok. Janji"
 "Wey, harini ada tusyen aku nak simpan duit untuk petang ni"
 "Nanti ada duit aku bayar eh"
"Ala, berapa ringgit je pun, tu pun dah bising. Kecoh la hang ni"

Hai nak bayar duit motor la, nak perbaik tandas kat rumah la, kalau macam tu baik kau derma perbaik tandas sekolah ke, surau ke. Lagi dapat faedah. Hey kawan, takkan hutang sekadar bawah RM10 tak boleh bayar kut? Bukan hutang RM10 000 pun sampai nak kasi alasan macam-macam yang tak masuk akal pun ada. Bukannya anda bukanlah seorang pekerja yang sedang menunggu gaji bulanan kalau bagitau aku nanti bila ada duit then baru boleh bayar and kalau berjanji harus ditepati. Aku paling pantang kalau janji lepas tu lupa macam tu saja. Memang menempah tamparan maut dari aku. So bila berhutang dengan seseorang, silalah membayar balik ye. Jangan sampai aku keluarkan tazkirah semata-mata nak kutip hutang pulak. Insaf kang, berkepuk-kepuk duit kau bagi kat aku nanti sebagai tanda penyesalan. Muehehehehe. 






p/s : Eventhough many people makes us angry, janganlah sampai membenci and berdendam dengan seseorang itu. Once they make us angry, they will make us smile again. Itulah yang dilakukan oleh siblings aku and best friends aku :)




Sayonaa ._____________________.










Terima kasih kerana sudi baca entry ini. Like ye kalau suka ^_^